Nieuws

Dennis Nijland wil nieuw elan voor Formido Raalte!

'Terug naar de oude waarden: voldoende personeel, goede service en klantvriendelijkheid'

Terug naar de roots, de grondslagen die de Formido Raalte groot hebben gemaakt, dat is wat de nieuwe bedrijfsleider van Formido Raalte Dennis Nijland wil. "Voldoende personeel, klantvriendelijkheid en service en veel kennis", somt hij het op. Van Formdio Nederland, de eigenaar van de Raalter vestiging, heeft hij het groene licht gekregen om zijn visie neer te zetten.

dennis-en-Nick-april-2014

"Voor mijn aanstelling had ik ook de voorwaarde gesteld dat ik hier op mijn eigen manier invulling aan mag geven", vertelt hij. "Dat betekent voor mij waarschijnlijk een hoop uren draaien, maar dat heb ik er graag voor over". Dennis kan het weten. De Mariënhemer werkte jarenlang onder vleugels van de toenmalige eigenaar Wilfried Akkersdijk, voor de Formido Raalte. Daarna ging hij aan de slag bij een bouwmarkt in Heino. Totdat vier jaar geleden de telefoon ging: Akkersdijk. Of Dennis zin had om bedrijfsleider te worden van de net overgenomen Formidovestiging in Dalfsen. "De winkel was door allerlei omstandigheden in een negatieve spiraal beland", vertelt Dennis. "Alles eruit en aan de slag met een nieuwe inrichting. Mijn moeder, vrienden, familie, iedereen hielp mee. En langzaam maar zeker, met veel enthousiasme en inzet, wisten we weer een goed draaiende zaak van de Dalfser vestiging te maken".

Complimenten

Enkele weken geleden kreeg Dennis een nieuw telefoontje. Of hij zin had om terug te keren naar de Raalter vestiging. "Daar hoefde ik niet lang over na te denken", vertelt hij. "Het leek me een leuke uitdaging!" Want hoewel het aantal klanten geen dalende trend vertoont, deed de omzet dat wel. Bovendien had men de indruk dat de reputatie van de zaak minder werd. "De oude waarden waren langzamerhand uit het oog verloren. Complimenten aan het personeel hoor, iedereen deed zijn best, maar met minder mensen moest er steeds meer gebeuren. Toch zijn de klanten ons trouw gebleven, daar zijn we dankbaar voor. We moeten hier weer terug naar de waarden die ons groot hebben gemaakt. De betrokkenheid bij de omgeving en de klant. Ik wil af van 'het tweede pad links, meneer!' Dat kan niet binnen een dag. Samen met Nick, mijn assistent-bedrijfsleider, zal ik er hard aan moeten trekken. Een nieuwe mindset, personeel dat bezig is met zijn taken: het bedienen van de klant! We zijn een winkel en geen administratiekantoor. Het moet hier niet gaan om koude cijfers, maar om gemoedelijkheid. Het is belangrijk dat de klant zich hier thuis voelt!"

Eigen toko

Of hij het assortiment wil veranderen. "Ja", zegt Dennis meteen. "Wanneer? Dat houd ik in het midden. Geloof me, de boel gaat hier op de schop, maar dat is niet mijn allereerste prioriteit. Het gaat me er nu vooral om om de winkel weer op de rit te zetten. Dat betekent dat we extra personeel zullen aannemen, dat betekent verschuivingen op de werkvloer en dat betekent ook nieuwe verkooptrainingen. Misschien dat we een deel van het assortiment ook weer gaan toespitsen op de lokale markt. Dat waren de dingen die Formido Raalte groot hebben gemaakt. Het wordt een drukke tijd, maar samen met Nick, die hier de kar heeft getrokken toen mijn voorganger ziek werd, moet het lukken. En hij heeft dat ook niet alleen gedaan. We hebben hier een goed team en we gaan ervoor om hier weer helemaal onze eigen toko van te maken."

Bron: Weekblad voor Salland 16 april 2014

paasactie2